Minőségi Bizonyítvány

"Muszáj törődnöm vele. Valóságos fizikai fájdalmat okoz nekem, ha látom, hogy valamit rosszul csinálnak, amikor pedig olyan könnyen lehet jól is csinálni." (K. Vonnegut)

Címkék

Friss topikok

Linkblog

Levelet hozott a posta

2009.11.21. 12:13 kerzo

Tegnap levelet kaptam. A HSBC Credit küldte. Tudom, nem lehet sikeres ember az, akinek kapcsolata van velük, de áruvásárlási hitelnél nem válogathat sokat az ember. És munkaeszközt vásároltam a hitelből, tehát annyira talán mégsem elítélendő a dolog.

A lényeg, hogy igazából vártam a levelet, de a tartalom meglepett. Nem erre számítottam. Ugyanis a 20 hónapos hitel utolsó részletét befizettem, így vártam, hogy értesítsenek a hitel lezárásáról. Ehelyett egy csekket találtam a borítékban 3000 forintos késedelmi díjról. Volt már ilyen augusztusban, de már akkor sem értettem, hogy miért küldték. Azt nem is fizettem be. Viszont az utolsó részlethez kapcsolódó csekket külön küldték, hozzáírva minden addigi elmaradást, erről egyébként tájékoztattak is. És láss csodát, az utolsó csekk éppen 3000 forinttal volt több, mint az addig törlesztőrészlet. Tehát az augusztusi késedelmi díjat, amit nem fizettem be,  szépen hozzácsapták. Gondoltam egye fen, legyen már vége, és befizettem a csekket 2009. november 10-én. A csekken az esedékesség dátuma 2009. november 13. Tehát három nappal előtte!

Elkezdtem utána járni a dolognak. Találtam egy postai szabályzatot, amely a következőt írja

(2.4.2) A tárgynapi elszámolási időpontig a pénzforgalmi szolgáltatások keretében feladott, illetőleg elfogadott megbízások teljesítése – eltérő megállapodás hiányában - legkésőbb a tárgynapi az elszámolási időponttól számított második munkanapon megtörténik.
 

Tehát nyugodt voltam, mert az én három napos előnyöm elegendőnek tűnt. De nem hagyott a dolog, ezért átnyálaztam a többi csekket is, hátha egy korábbi befizetésnél volt késés. De nem találtam. Aztán elkezdett bennem motoszkálni a kisördög, hogy hátha a dátumok értelmezésében van a probléma. Találtam is egy cikket, mely szerint "2009. november 1-jén lép hatályba a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXV. törvény, valamint a posta- és a hitelintézeti törvény módosítása, továbbá a pénzforgalom lebonyolításáról szóló új MNB rendelet." Ennek a lényege, hogy csak 2010. május 1-től él az a szabály, miszerint két nappal előbb kell megejteni a befizetést, mint a csekken szereplő dátum. Ami egyrészt hülyeség, másrészt most éppen kapóra jött, mert ez azt jelenti, hogy eddig a csekken szereplő dátum a júzernek szól, hogy addig a napig kell postára adni a pénzt. Az pedig ugye evidens, hogy egy bank belső szabályzattal nem írhat felül egy törvényt. Tehát nem hivatkozhatnak arra, hogy addig az időpontig be kell érkeznie a pénznek a szolgáltató számlájára. Hétfőn megejtek egy telefont és azért utána járok, hogy miért nem erőltetik a hitel lezárásának gördülékeny menetét.


 

Szólj hozzá!

Címkék: bank

A bejegyzés trackback címe:

https://minbiz.blog.hu/api/trackback/id/tr821541499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása